La revista degana en valencià

Caixa Popular du a terme una acció col•laborativa amb motiu del Dia del Càncer Infantil

 

“Cada any es diagnostiquen a la Comunitat Valenciana entre 140 i 150 casos nous de càncer en menors amb edats compreses entre 0 i 18 anys. Encara que són xifres molt altes, per a Aspanion, el càncer infantil no són nombres. Són xiquets, xiquetes i adolescents amb nom i cognoms, amb nom propi i amb una realitat que hem de fer visible. Per això, totes les famílies afectades agraïm l’afecte i el suport rebut pels clients de Caixa Popular”, afirma Marián Germes, responsable de Relacions Externes d’Aspanion – Associació de Famílies de Xiquets amb Càncer de la Comunitat Valenciana.

El càncer infantil és una malaltia que es pot anomenar de moltes maneres. Es pot dir Ana, Verònica, Josep, Pau. Però també es pot anomenar ‘supervivents’. Es pot denominar amb el nom dels que hi donen suport, dels que fan riure, dels que agafen la mà, dels que telefonen cada dia. I sí, per descomptat, dels pares i de les mares.

Amb motiu de la celebració, el 15 de febrer passat, del Dia Mundial de la Lluita contra el Càncer Infantil, Caixa Popular va engegar una iniciativa juntament amb Aspanion per posar veu i nom a aquests xiquets i xiquetes i a les seues famílies.

En la primera fase d’aquesta iniciativa, que es va desenvolupar en les xarxes socials, Caixa Popular va convidar els seus seguidors a compartir la publicació que es va fer el 15 de febrer en què es recordava el significat d’aquest dia i la tasca d’Aspanion. Tots els noms de les persones que compartiren el contingut quedarien recollits en el xec per import de 5.000 euros que l’entitat financera donaria al final a l’associació.

“La nostra voluntat era crear una acció participativa amb els nostres seguidors, fent incloure els seus noms en el xec. És el nostre reconeixement al fet que difondre la tasca d’Aspanion és també una manera de donar-los suport”, indica Neus José, responsable de Gestió Emocional i Escolta al Client de Caixa Popular.

A més de posar el focus en el Dia Mundial de la Lluita contra el Càncer Infantil, durant tot febrer s’ha impulsat la iniciativa #TestimonisAmbNomsPropis. Es tracta d’una acció amb què, a través de peces audiovisuals de supervivents i pares i mares de xiquets i xiquetes amb càncer, es posa veu a Almudena, Vanessa, Sonia, Ana i Toñi, autèntiques “supervivents” que –com a pacients o com a mares– mostren la duresa de la malaltia amb noms propis i la tasca tan important que du a terme Aspanion en tot el procés.