La revista degana en valencià

Carles Dénia presenta el seu “Cant Espiritual” a Castelló i Hospitalet de Llobregat

31/10/2019

L’OBRA, GUARDONADA AMB EL PREMI CARLES SANTOS DE LA GENERALITAT VALENCIANA AL MILLOR DISC DE FUSIÓ 2018 I AMB DOS PREMIS OVIDI, ES MOSTRA A LA FIRA TROVAM (CASTELLÓ) I AL FESTIVAL ACRÒBATES (L’HOSPITALET).

El “Cant Espiritual” de Carles Dénia participa la semana próxima en dos importants esdeviments musicals: el 7 de noviembre es presenta al Teatre Principal de Castelló (22 hores) dins de TROVAM –La Fira Valenciana de la Música, i el 8 de noviembre (20,30 h) al FESTIVAL ACRÒBATES de Música i Poesia de l’Hospitalet de Llobregat.

“Cant Espiritual” va obtindre a finals de 2018 el premi “Carles Santos”, que atorga la Generalitat Valenciana, al millor disc de fusió de l’any, I també va guanyar els guardons al millor disc folk i millors arranjaments dels premis “Ovidi”, que lliura el Col·lectiu Ovidi Montllor de músics i crítics valencians.

L’obra, que uneix la poesía del “Cant Espiritual” d’Ausiàs March, la música eclèctica de Carles Dénia i la dansa de la mà de la “bailaora” mexicana Karen Lugo, ha obtés immillorables critiques, tant pel disc com per l’espectacle en directe. Carles Dénia trasllada els 224 versos potents i metafísics de l’obra de March al segle XXI en un espectacle ple de passió i de ritme, amb tocs de jazz, flamenc i música mediterrània, amb la sàvia barreja de sons que caracteritza l’obra del músic, arranjador i productor de Gandia.

Dénia s’acompanya de músics tan reeixits com ara Baptiste Bailly (piano, teclats i cors), Aleix Tobias i David Domínguez (percussions), Darío Barroso (guitarres i cors), Ismael Alcina (baix i cors) i Andrés Belmonte (flautes i cors).

Alguns crítics han dit:

“El mejor concierto de la Fira de Manresa”

“El resultat és senzillament enlluernador”

“El conjunt de tradicions aplegades (el flamenc, el cant tradicional valencià, la música sufí, cadències africanes…) és d’una fortalesa sonora inexpugnable”

“… Carles Dénia ha salido más que airoso de una prueba que solo cabe calificar de arriesgadísima porque, francamente, está al alcance de unos pocos sibaritas, pero no por ello deja de desafiar las leyes de la comercialidad para erigirse en algo cercano a una obra maestra…”