La revista degana en valencià

“Sempre teua”, la trencadora campanya de la Generalitat per al foment del valencià

En els últims dies les xarxes socials –sobretot Instagram– treia fum amb una nova marca de roba, És la teua, que feia samarretes amb frases en valencià. “Construiré mil ponts mil vegades”, deia una d’elles. 28 instagramers valencians havien ajudat a difondre-la i s’anunciava un gran projecte donat la campanya de màrqueting que s’estava duent a terme. La gent entrava a la pàgina web per adquirir les samarretes però encara no podia. El súmmum va arribar quan ahir dilluns, tot el govern valencià encapçalat per Ximo Puig, va fer gala en les seues xarxes socials de tenir a les mans la samarreta. Ningú no ho sabia, però darrere d’aquesta marca estava la campanya de foment de l’ús del valencià de la Generalitat Valenciana.

Hui, 26 de setembre, Dia Europeu de les Llengües, s’ha presentat “Sempre teua”, aquesta campanya inusual i trencadora que pretén destacar que les llengües construeixen ponts, són oportunitats i ens connecten a les persones, tal com ha afirmat el conseller d’Educació, Vicent Marzà. “La llengua és teua perquè t’acompanya, tant si ets castellanoparlant com valencianoparlant. Sempre t’acompanya encara que no la faces servir, i t’ofereix connectar amb la gent”.

Després d’analitzar els resultats de l’Enquesta d’Ús del Valencià, s’observa que hi ha una predisposició positiva cap al valencià, i ací és on s’ha volgut centrar la campanya: en aquells castellanoparlants que estan disposats a fer servir la nostra llengua i en aquells valencianocallants que no la fan servir en molts moments. Per això s’ha apostat per una campanya fresca, que a través de la fictícia marca de roba arribe a espais on no arriben les típiques campanyes institucionals. I així ha sigut, perquè només a Instagram, la campanya ha arribat a més d’un milió i mig d’impressions.

Però no només de samarretes es nodreix aquesta campanya, duta a terme per The Serious Agency. Tal com ha explicat Rubén Trenzano, director general de Política Lingüística, la campanya, que estarà vigent fins a la primavera de 2019, comptarà amb el Bus de la Llengua. Es tracta d’un autobús que recorrerà les diferents poblacions valencianes, oferint tallers, xerrades i nombroses activitats amb l’objectiu de promoure l’ús de la nostra llengua. A més, en els autobusos es podrà aconseguir les samarretes, polseres i xapes que donen sentit a la campanya. De la mateixa manera, s’ha habilitat una web (www.sempreteua.com) en la qual s’anirà informant de totes les activitats relacionades amb la campanya.