La revista degana en valencià

FECCOOPV exigeix a Educació recursos digitals als centres educatius i mesures d’alfabetització i seguretat digital

Davant la resolució de 2 de maig que regula l’ús dels mòbils als centres educatius, la FE CCOO PV la valora com una norma necessària per a fer front a l’increment alarmant dels casos de ciberassetjament que s’estan produint.

Tanmateix, reclama a Conselleria més recursos digitals per als centres educatius i mesures encaminades a l’alfabetització i seguretat digital de la Comunitat Educativa: alumnat, famílies i personal educatiu.

La Federació d’Educacció de CCOO PV considera que “la Conselleria d’Educació torna a menysprear al professorat publicant una mesura sense comptar amb ell” quan la majoria dels centres educatius, des de la seua autonomia, ja contemplaven referències a l’ús dels dispositius mòbil als seus Reglaments de Règim Intern i Plans d’Igualtat i Convivència. Aquesta norma, que també s’ha proposat des del Ministeri d’Educació, hauria d’haver comptat amb els professionals de l’educació que han d’aplicar-la diàriament als seus centres.

D’aquesta manera, explica, com ja ha fet en altres temes com ara la falsa llei “llibertat educativa”, les retallades a les EOI, les estades a l’estranger o els canvis d’horaris lectius als centres de secundària, Conselleria legisla sense comptar amb el professorat i la seua representació legítima en la negociació, com són els sindicats.

Per això, “des de FECCOOPV veiem amb preocupació l’increment dels casos de ciberassetjament, tal com assenyalava ahir un informe l’OMS, el qual indicava que 1 de cada 6 alumnes pateix assetjament escolar i un 15% de l’alumnat adolescent europeu ha patit ciberassetjament. Per això, pensem que Conselleria d’Educació ha de prendre accions per fer front a aquesta problemàtica i hauria d’haver-la negociat amb la Mesa Sectorial d’Educació perquè té aspectes que afecten directament les condicions laborals del professorat”.

En aquest sentit, la Federació assenyala que “veiem que la norma és necessària, però que és insuficient perquè per fer-la efectiva i reduir el ‘ciberbullying’ cal un enfocament més ampli que involucre i que dote de recursos a tota la comunitat educativa”, així com implementar programes que incrementen el coneixement del funcionament dels entorns digitals i dels riscos que comporten per la seguretat personal i col·lectiva.

En definitiva, des de la FECCOOPV reclamen una educació en competència digital crítica per poder exercir la ciutadania en llibertat i sense coaccions en l’actual món de digital.