Entre el 5 i el 7 de novembre, València es va convertir en l’epicentre del pòdcast amb la segona edició del FestivalPod. València Podcasting Festival.
Un projecte de Tresdeu Media que compta amb el finançament del Ministeri de Cultura dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU i el suport de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, de Pro21Cultural i de cervesa Túria.
El FestiValPod és una iniciativa que pretén situar la ciutat de València dins de la indústria del pòdcast, a través d’unes jornades en què es van poder gaudir tant de diferents formats en directe com de classes magistrals per a conéixer un poc millor el desenvolupament d’aquesta classe de projectes.
A més, el FestiValPod compta amb una zona d’indústria amb selecció de nous projectes que es van presentar a operadors i productores de pòdcast mitjançant una crida a projectes per a participar en un pitching professional.
Per a la segona edició va tindre la participació de RTVE Audio, 3Cat, EiTB, El Terrat, The Voice Village, Podium Podcast i Rainpod Studios, que, a la recerca de nou talent, van conéixer les propostes seleccionades pels organitzadors entre totes les presentades durant el darrer mes.
Enguany el públic va poder veure els directes de Clímax dimecres 6 al Centre Cultural Reina 121 del barri del Cabanyal i de No es el fin del mundo d’El Orden Mundial, Disfrutons del duet còmic Jajajers, Triunfitas con traumitas presentat per la cantant de Beniarrés Samantha Gilabert i de l’última oportunitat per gaudir De parkineo abans de la seua retirada, a la Sala Mutant de Las Naves del Grau, les vesprades del 6 i 7 de novembre.
A banda de tot això, que no és poc, el FestivalPod també té un vessant acadèmic per tal d’analitzar quina és la situació actual del podcàsting amb l’ajuda de veus destacades dins el món universitari i de professionals del pòdcast, com per exemple Eugenio Viñas, que va parlar de la història dels formats d’èxit en 25 anys de pòdcast.
D’altra banda, Maite Goñi Eizmendi de Guau, la plataforma pública basca de pòdcast; Albert Murillo de l’àrea de pòdcast de Catalunya Ràdio i Andrea Villa de Carballo Interplay abordaren la descentralització del pòdcast.
A més, Mariola Dinarés de 3Cat, Sara Cuesta de The Voice Village, Alessia di Giacomo de RTVE Audio i Maria Josep Picó, responsable de l’Espai Pòdcast de la Universitat de València, van protagonitzar una taula redona sobre les dones i el podcàsting.
I finalment, qui subscriu aquestes línies, va aportar la seua visió sobre producció avançada de pòdcast, des de la idea a l’impacte i bones pràctiques en la monetització, drets d’autor en la creació digital i venda de propietat intel·lectual.
Una cita que els amants del pòdcast no es podien perdre.
Revista número 517, pàgs. 49. Octubre 2025.
![logo-3[1]](https://revistasao.cat/wp-content/uploads/2018/02/logo-31.png)

