La revista degana en valencià

Més de 60 persones assisteixen a la 1a Jornada de Mitjans d’Informació de Proximitat de València

La Revista Saó s’integra a la nova associació AMIC Valencians de mitjans de comunicació
Juntament amb les ponències de Rosalía Lloret i Susana Lluna, la trobada també ha servit per a presentar l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians

18 de novembre – La 1a Jornada de Mitjans d’Informació de Proximitat s’ha celebrat a València amb un èxit de participació de més de 60 assistents, entre ells editors de mitjans de proximitat, responsables de comunicació de grans empreses,  administracions públiques i agències de publicitat i comunicació. L’Hotel Senator Parque Central ha estat l’espai que ha acollit la trobada i el posterior dinar relacional. L’esdeveniment també ha servit per presentar l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians, formada per més de trenta mitjans, impresos i digitals, i els seus projectes de futur.La jornada l’ha inaugurat el president de l’AMIC Valencians, Ramon Grau, el qual ha destacat que l’associació té com a objectiu potenciar la qualitat en el sector dels mitjans de proximitat, generar utilitats als editors i ser representatius.

Després, han intervingut Marc Jiménez, Subdirector General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i Fernanda Escribano, Directora General de Promoció Institucional de la Generalitat Valenciana.

Seguidament, Josep Ritort i Àlex Ladrón de Guevara han donat a conèixer l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians. L’entitat s’ha presentat com una oportunitat per mostrar la força d’anar junts, les capacitats, utilitats i sinergies que es generen amb un treball en xarxa i compartit.

En acabar la presentació de l’AMIC Valencians, s’ha donat pas a les tres ponències de la jornada. En primer lloc, Neus Navarro, delegada a València de VIA Empresa, ha obert la ronda de conferències amb la xerrada “VIA Empresa visió de negoci des d’un mitjà especialitzat”.

Susana Lluna, periodista i consultora en estratègia digital, ha continuat amb una ponència que ha tractat sobre la creació d’estratègies digitals per a empreses. D’aquesta manera, la comunicadora ha ressaltat la “necessitat d’incloure una cultura digital dins de les redaccions dels mitjans de comunicació” mitjançant una transformació digital. Aquesta transformació té un pilar fonamental en les persones, tal com diu la ponent “tant la cultura com les persones són el nucli habilitador de la transformació d’una empresa”.

Finalment, ha arribat el torn de l’experta en el món digital Rosalía Lloret, directora de relacions institucionals i públiques de l’Online Publisher Association Europe (OPA) i assessora independent d’Estratègia i Transformació Digital a Espanya i Latam. Sota el títol “Hi ha vida més enllà dels gegants digitals? Noves oportunitats de negoci per als mitjans” Lloret ha fet una conferència enfocada als mitjans digitals de proximitat. Així doncs, la ponent ha situat els continguts exclusius, útils i de qualitat com una eina dels mitjans de comunicació per a aconseguir subscriptors. A més, ha fet incís en que les notícies locals són les més demandades. “L’oportunitat és enfocar-nos en el que ens diferencia, buscant l’avantatge competitiva”, ha estat una de les idees que ha destacat.

Després de concloure la jornada amb un extens torn de preguntes, s’ha celebrat un dinar relacional i de debat obert.