La revista degana en valencià

El Montgorock es consolida com a dinamitzador cultural de la Marina Alta

Redacció

Xàbia es prepara perquè el festival Montgorock torne a exercir de producte cultural dinamitzador del turisme de la comarca de la mà de grans artistes com Loquillo, Muchachito i Arizona Baby, entre d’altres. I és que amb el rock s’espera donar resposta als gustos musicals del públic jove, però també dotar d’activitats culturals al barri de l’Arenal, ja que el certamen se celebra al costat del canal de la Fontana.
De moment les previsions no poden ser millors, perquè hi ha un 100% d’ocupació prevista en hotels i càmpings per a aquestes dates. De fet, algunes agències de lloguer turístics han començat a oferir apartaments per dies solts per ampliar l’oferta d’allotjament per a aquests dies. A més, ja s’ha venut el 70% de les entrades, de les quals, el 54% s’han adquirit des del País Valencià, el 45% des de la resta de l’estat, i un 1% a nivell internacional. Des de l’organització apunten que al llarg d’aquesta setmana s’espera repuntar al públic local, de manera que a partir d’avui les oficines de Turisme es convertiran en un punt de venda anticipada, de la mateixa manera que alguns comerços col·laboradors.
Loquillo obre aquest festival de dos dies en què 18 grups i artistes com Arizona Baby, Muchahito o La Pulquería passaran pels escenaris. A més, s’ha aprofitat la conjuntura del festival per donar a conèixer les bandes i artistes locals que ha permès que els guanyadors d’un concurs, en aquest cas Donant la Nota, que actuen en un escenari i amb companys de cartell de gran qualitat.
L’alcalde de Xàbia, José Chulvi, destaca el paper que juga el festival com a producte cultural dinamitzador del turisme fora de la temporada alta. De fet, segons explica, els festivals de música s’han fet un lloc important com a producte turístic: d’una banda per l’important volum de gent que mobilitzen i l’impacte econòmic que generen a Xàbia, i de l’altra, per promocionar i posicionar el lloc que els acull.