La revista degana en valencià

El Corredor Mediterrani – Nº457

El Corredor Mediterrani és, potser, el projecte més esmentat i menys conegut per la societat valenciana. Estem acostumats a sentir frases com «I al final faran el Corredor o no?», o frases lapidàries com «Això no ho veuré jo». Aquesta falta de coneixement és intrínseca al Corredor, en tractar-se d’un projecte tan diferent dels altres que és difícil d’entendre i d’explicar a la societat. La seua complexitat és, malgrat això, un tret positiu i diferenciador d’un projecte global que va molt més allà d’una infraestructura a l’ús.

El Corredor és hui ja i serà en el futur una capacitat nova de la societat valenciana pel que fa al transport, en ser capaç de donar un servei a cadascun dels 5 milions de valencians, per diferents que siguen les seues necessitats. Des de l’empresari que produeix pots d’espècies, al jubilat que té un amic en una altra ciutat, o el jove que acudeix tots els dies a la universitat, fins al veí que no agafarà un tren mai. Els beneficis i els nous serveis que generarà, i ja genera hui en dia, seran per a viatgers metropolitans, regionals, nacionals o internacionals, igual que per a les mercaderies, que es connectaran amb tothom a través dels ports i amb Europa amb el ferrocarril. Però, a més, el territori preservarà la seua essència i permetrà una reducció important d’efectes negatius ambientals i socials.

Mai van estar més a prop Girona o Lleida de Barcelona com ho estan hui, igual que en un futur pròxim ho estaran Múrcia o Alacant de València, o totes elles de París o Lió. Però també els nostres productes, dels mercats europeus i mundials. En un món globalitzat, vivim en una confederació europea que necessitava un projecte com el Corredor Mediterrani, un dels nou corredors que recorren més de 30 països a Europa.

Moltes capacitats i serveis nous, diferents visions. Això és el que hem buscat amb els cinc articles que integren aquest Quadern. Començant per la visió empresarial, amb Salvador Navarro, president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), que ens parla de les sinergies amb el Corredor Cantàbric, i de Federico Félix, president de Pro-AVE, que reivindica la seua necessitat i importància. La directora general de Transports de la Generalitat Valenciana, Roser Obrer, ens explica els avantatges més socials, al seu torn. Des del nord i des del sud ens aclareixen què representa aquest corredor a escala europea i global: la visió meridional va a càrrec d’Òscar Oliver, director del Centre d’Estudis del Transport del Mediterrani Occidental, i la connexió europea l’explica Petros Papaghiannakis, director de la línia fèrria transfronterera Figueres-Perpinyà entre Espanya i França. Una extensa entrevista amb Josep Vicent Boira, coordinador del projecte, ens ofereix una bona idea de les implicacions i beneficis del Corredor Mediterrani per al País Valencià.

PREU ARTICLE: -
SUBTOTAL: -
IVA: -
ENVIAMENT: -
TOTAL: -

Categories

Inscriu-te al nostre butlletí

Top