La revista degana en valencià

Sons d’Embat publica “L’últim cel”, un clam musical per Palestina

El grup valencià Sons d’Embat ha presentat “L’últim cel”, el segon avançament del seu pròxim treball discogràfic, una peça carregada de sensibilitat i compromís que es converteix en un cant d’amor i solidaritat amb el poble palestí. La cançó compta amb la participació de l’activista i vocalista Salma Alhakim, nascuda a Síria, criada a Jordània i resident a València des de fa dècades, coneguda també per la seua tasca de mediació cultural i defensa dels drets del poble palestí.

Amb una sonoritat que combina música d’arrel mediterrània, textures tradicionals i arranjaments contemporanis, “L’últim cel” reforça la identitat artística de Sons d’Embat: una proposta que mira cap a la tradició per parlar del present. La lletra ha estat escrita per Pau Barberà, Berta Íñiguez i la mateixa Salma Alhakim, i aborda la memòria, la resistència i el dolor des d’una mirada humana i poètica.

La producció ha anat a càrrec de Toni Fort “Pxllet”, exmembre de Zoo i actual integrant de Malifeta, juntament amb la banda. En la gravació també han participat músics com Uri Català al violoncel, Jordi Ortolà a les percussions o Abraham Lojo al llaüt, configurant una peça d’una gran riquesa sonora. El tema es va enregistrar entre La Cova del Xapalló de Carrícola i White Trash Estudio.

La publicació arriba acompanyada d’un videoclip dirigit per Helga Ambak, realitzadora vinculada a projectes audiovisuals de grups com Zoo, Smoking Souls o La Fúmiga. El vídeo, gravat a Dénia, reforça l’atmosfera íntima i reivindicativa de la cançó.

Nascut a Ontinyent, Sons d’Embat s’ha consolidat en els últims anys com una de les propostes més singulars de la música valenciana d’arrel. Liderat per l’acordionista Pau Barberà, el grup treballa des de 2019 en una reinterpretació contemporània de melodies populars valencianes, ibèriques i mediterrànies. El seu primer treball, Un vent manxaire (2024), ja apuntava una línia artística que combina investigació, sensibilitat i experimentació sonora.

Després de publicar “L’avui sempre és l’ahir” el passat abril, Sons d’Embat continua avançant un nou projecte musical que confirma el potencial d’una banda capaç de connectar tradició, memòria i compromís social. El grup actuarà pròximament al Folkestiu de Bétera i al cicle SomRiu d’Alcoi.