La revista degana en valencià

Un any després: les eleccions municipals i la segmentació

25/05/2020

Moltes vegades ens deixem portar per les grans campanyes electorals i ens oblidem que aquelles en les que més s’implica gent són les campanyes municipals. De fet, les enquestes indiquen que la política municipal és la que la ciutadania percep més propera, ja que és la que soluciona els problemes tangibles del seu dia a dia.

Ara fa un any que vam votar a les eleccions municipals, una contesa electoral que va coincidir amb les europees. Però, les campanyes locals van tenir una particularitat: la segmentació de les propostes del programa, carrer per carrer. Els avanços en màrqueting polític i els tecnològics van permetre poder anar al detall, identificant les preocupacions de cada zona i llançar-los un missatge amb una solució per als seus problemes que millorara la seua qualitat de vida.

Les eleccions municipals amb gran població i recursos, com van ser les de València i Barcelona, ho van desenvolupar molt bé, junt amb altres estratègies que veurem a continuació, de la mà de diversos membres de les mateixes campanyes.